De persoonlijke bijdrage van
lobby gastheer Bert Kommerij
14 juli 2019
Nu we allebei in een hotel werken – Piet in het Lloyd en ik in Jakarta – sluipen er ongemerkt allemaal nieuwe woorden het huis binnen, zoals revenue, upgrade, influencer, overdracht, twins, duty’s, druppel, verversen, banqueting.
“Wil jij nog een koffie of een taakje?”
“Ja lekker. Een leeg kopje is ook maar een verkoopmoment.”
We vergelijken de managementteams en de kapriolen van de teamleiders en hun supervisoren, de marketingstrategieën en de instagramaccounts.
“Jullie hebben maar 5818 volgers. Wij 7685.”
En natuurlijk de dagelijkse bezettingsgraad.
“Wij zitten vol.”
“Wij ook.”
Gevoelige informatie blijft uiteraard binnenshuis en de namen van de collega’s worden niet meer verward. Als iemand vijf jaar geleden had gezegd dat we een ‘hotelstel’ zouden worden, dan hadden we die uitgelachen.
Havermoutmelk.
Komen hier de werktijden van deze week: ma 12.00 – 20.00 do en vrij 12.00-20.00 za: 7.00 – 15.00.
En die van Piet: ma t/m donderdag 9.00 – 17.00.
See you in the Lobby!